AKTYWNA TABLICA 2020

26-10-2020

Drodzy Dyrektorzy, Nauczyciele,


właśnie ruszył długo wyczekiwany program Aktywna Tablica, w bieżącej edycji harmonogram realizacji programu jest bardzo napięty – szkoły mają czas na złożenie wniosku, do najbliższego wtorku, czyli do 27 października!

Beneficjenci Programu w 2020 roku:

  • szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego
    w poprzedniej edycji programu w latach 2017-2019
  • szkoły ponadpodstawowe (NOWOŚĆ w tej edycji programu).

Wymaganiem dla szkoły przystępującej do programu jest posiadanie dostępu do internetu na poziomie co najmniej 30 Mb/s.

Pomoce dydaktyczne objęte wsparciem:

Na program w latach 2020–2024 przewidziana jest łączna kwota 361 455 000 zł,
z budżetu państwa, z czego 35 000 000 zł w 2020 r., Program będzie finansowany w 80 % ze środków budżetu państwa i w 20 % z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.

Szkoły mogą wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości maksymalnie 17 500 zł (14 000 ze środków budżetu państwa i 3500 wkładu własnego organu prowadzącego*) na zakupienie:

  • interaktywnych monitorów dotykowych o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali
  • tablic interaktywnych z projektorem ultraogniskowym
  • tablic interaktywnych bez projektora ultraogniskowego
  • projektorów lub projektorów ultrakrótkoogniskowych
  • głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku.

Szkoła może wnioskować również o udzielenie wsparcia finansowego na zakup laptopów wraz z zestawem wideokonferencyjnym do zdalnej nauki.

*Rodzaj wkładu własnego:
– wkład finansowy przeznaczony przez organ prowadzący szkołę na zakup pomocy dydaktycznych objętych wnioskiem o udział w programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w programie
– wkład rzeczowy: sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako inne pomoce dydaktyczne, zakupione w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w programie.

Pobierz gotowe wnioski

Przygotowaliśmy dla Państwa 4 gotowe wnioski z omówieniem: